Ρομποτική


zacrobo

Παιχνίδια LEGO και ανάπτυξη του παιδιού

Το όνομα child_with_legoLEGO αντιπροσωπεύει σχεδόν για όλους έναν πολύχρωμο κόσμο που χτίζεται βήμα-βήμα, τουβλάκι-τουβλάκι εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια, γεμίζοντας χιλιάδες παιδικά δωμάτια. Tα “μαγικά” τουβλάκια ταξίδεψαν μέσα στις δεκαετίες, πήραν διαφορετικές μορφές, πρωτοπόρησαν ως ευφάνταστα παιχνίδια που προήγαγαν τις δεξιότητες και τη φαντασία μας στις κατασκευές, πρωταγωνίστησαν σε παιδικές ιστορίες, κι έφτασαν να κάνουν παρέα και στα σημερινά παιδιά.

Παρατηρώντας και προσπαθώντας να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συναρμολογήσουν τα κομμάτια που συναντούν, τα παιδιά, όταν παίζουν με τα παιχνίδια LEGO, γνωρίζουν καλύτερα το περιβάλλον τους και αρχίζουν να επωφελούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τη ροή πληροφοριών. Έτσι, ο εγκέφαλος τους αποκτά τη δυνατότητα να λειτουργεί προς αυτήν την κατεύθυνση και ανοίγεται ένας νέος ορίζοντας ανάπτυξης της νοημοσύνης τους.

Επιπλέον, η κατασκευή και δημιουργία νέων σχημάτων δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να αναπτύξουν την έννοια της ιδιοκτησίας επί των δικών τους δημιουργιών, ενώ καθώς εξελίσσουν τη δημιουργικότητά τους, αποκτούν ολοκληρωμένη εικόνα του τελικού αποτελέσματος. Η ικανότητα να αναγνωρίζουν ποιο είναι κάθε φορά το σωστό κομμάτι, η ανακάλυψη της αρμονίας που μπορεί να αποκτήσουν μεταξύ τους τα τουβλάκια, και επομένως η ικανότητα της τρισδιάστατης σκέψης και η διαπίστωση ότι μπορούν να δημιουργήσουν κάτι από το μηδέν με δική τους πρωτοβουλία, αναμφίβολα είναι από τις πιο πολύτιμες διανοητικές δραστηριότητες.

Οι έρευνες που έγιναν προς αυτήν την κατεύθυνση, δείχνουν ότι στα παιδιά που παίζουν με τουβλάκια (toy block) όπως τα LEGO παρατηρούνται τα εξής:

ανάπτυξη των χωρικών δεξιοτήτων (Sprafkin κ.ά., 1983 & Caldera κ.ά. 1999),
ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων (Wolfgang κ.ά. 2001),
ανάπτυξη της δημιουργικότητας και υψηλότερη απόδοση στα θέματα κατανόησης των διαφόρων προβλημάτων και εύρεσης λύσεων (Pepler & Ross 1981),
μεγαλύτερη κοινωνικοποίηση κατά την επαφή με το περιβάλλον και ιδιαίτερα στον τομέα της δημιουργίας φιλικών σχέσεων (Roseth κ.ά. 2009),
ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων στους τομείς του λεξιλογίου, της χρήσης ορθής γραμματικής και της κατανόησης προφορικού λόγου (Christakis κ.ά. 2007).
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διεξαχθείσες έρευνες, μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ FLLjr για τους μικρούς μαθητές του Εκπαιδευτηρίου ΖΑΧΑΡΙΑ.

Την Κυριακή 21 Μαΐου 2017 διοργανώθηκε ο Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας FIRST® LEGO® LEAGUE Jr. στη Μονή Λαζαριστών ...
Read More

RoboBIRDS Parrot

ParrotTripPIX http://zacharia.gr/wp-content/uploads/2017/05/ReptiletTripPDF.pdf ...
Read More

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΖΑΧΑΡΙΑ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ 3ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε ο τελικός του 3ου πανελλήνιου διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο ΟΑΚΑ. Από την περιοχή Λαγκαδά συμμετείχαν με ...
Read More

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ FLLJr

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της ομάδας μας ρομποτικής Z Riders με την κατάκτηση της 2ης θέσης στον προκριματικό Κεντρικής Μακεδονίας ...
Read More

Ρομποτική: Εξαιρετική Διάκριση -2η θέση στον διαγωνισμό Κεντρικής Μακεδονίας

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Εξαιρετική Διάκριση -2η θέση στον προκριματικό Κεντρικής Μακεδονίας και συμμετοχή στον μεγάλο τελικό της Αθήνας στο ΟΑΚΑ- για ...
Read More

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ “Ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΜΑΣ”

Το Σάββατο 12 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε ο προκριματικός της Κεντρικής Μακεδονίας στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας “NOESIS” στη Θεσσαλονίκη ...
Read More

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΖΑΧΑΡΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Ποιος ο στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Ρομποτικής; Μέσα από την ενασχόληση των παιδιών με τη ρομποτική ...
Read More